På denne siden har vi samlet de vanligste reiserelaterte spørsmål, blant annet om bestillinger, forsikring og betalingsinformasjon. Om du ikke finner svaret, kan du kontakte oss på post@idrettsreiser.no eller telefon +47 456 00 384 (Mandag til fredag 08:30-16.30).

🌍 Bestillinger og generelle forespørsler

Hvordan får jeg/mottar min bestillingsbekreftelse? Svar: Bestillingsbekreftelsen blir sendt på epost.

Hva gjør jeg dersom jeg ikke har fått min bestillingsbekreftelse?

Svar: Send oss mail på post@idrettsreiser.noeller ring + 47 456 00 384 innen for våre åpningstider.

Hvordan kan jeg endre destinasjon eller dato for min reise, og hva koster det?Svar: Destinasjonen kan ikke endres. Dersom du ønsker å endre dato, kan du sende oss en mail med ditt bestillingsnummer og ønskede datoer. Vi sjekker om regler for din billett tillater endringen og eventuell kostnad dette vil medføre.

Har dere reiseledere på feriedestinasjonene?Svar: Idrettsreiser har ikke reiseledere eller guider på destinasjonene, men mange av våre leverandører på påmeldingsturer tilbyr både reiseledere og guider.

Hvordan finner jeg ut om jeg trenger vaksiner?Svar: Informasjon om dette finner du  HER .
Jeg sitter i rullestol. Hvem kan jeg kontakte for å få hjelp på flyplassene? Svar:  Send oss en e-mail til post@idrettsreiser.no. Vennligst oppgi hva slags assistanse du trenger.  Hvis du reiser med egen rullestol, må du oppgi en mål for sammenlagt tilstand (LxHxB). Hvis dette er en elektrisk rullestol, oppgi hvilken type batteri du bruker.

Kan dere hjelpe meg å bestille leiebil?Svar:  Ja, send oss en forespørsel på e-mail.

Jeg ønsker havutsikt på hotellet, kan dere hjelpe meg med det?Svar:  Ja, vi kan sende inn et ønske til hotellet, dog kan vi ikke garantere dette.

Jeg har lange ben og vil gjerne ha sete med ekstra benplass? Kan dere hjelpe meg med det? Svar: Vi kan sjekke det med flyselskapet, men det er ikke alltid det er mulig å bestille ekstra benplass.

💳 Betaling

Når er fristen for å betale depositum med en fakturaløsning?  

Svar: 24 timer

Hva er betalingsgebyret på Visa Kredit/ Mastercard?  

Svar: 1,5%

Hva er betalingsgebyret på Vipps?  

Svar: 0,-

Hva er BankAxess? Svar:  Med BankAxess kan du betale fra din konto når du handler varer og tjenester på nettet på en enkel og sikker måte. Har du nettbank kan du bestille BankID med BankAxess fra toppmenyen Innstillinger i nettbanken.

Hva skjer dersom jeg ikke betaler?  

Svar: Bestillingen blir annullert.

Er det mulig å kjøpe reise på avbetaling?  

Svar: Nei.

📝 Avbestilling og forsikring

Hvordan er avbestillingsreglene?  

Svar: Avbestilling skal skje skriftlig. Manglende innbetaling av depositum gjelder ikke som avbestilling. Ved avbestilling eller uteblivelse gjelder følgende gebyrer:
1. 61 dager før avreise eller mer.............Tap av innbetalt depositum. 2. 60-56 dager før avreise .................. 30% 3. 55-42 dager før avreise .................. 60% 4. 41-28 dager før avreise ................... 90%5. Under 28 dager før avreise.......... 100%

Hva hvis jeg er syk og har legeerklæring? Hvem kontakter jeg da?  

Svar: Din reiseforsikring.

🎁 Gavekort

Hvordan bestiller jeg et gavekort?

Svar: Gavekortet bestilles på mail post@idrettsreiser.no eller på vår hjemmeside https://www.idrettsreiser.no/gavekort/
For å bestille gavekort trenger vi å vite følgende: • Gavekortets beløp:  1000,- 3000,- eller 5000,- • Ditt navn, adresse, telefonnummer, og e-post • Mottakerens navn(valgfritt)

Hvordan kan jeg betale for gavekortet?Svar: Gavekortet kjøpes der og da. Kan også betales med faktura. Gavekortet utstedes når faktura er innbetalt.

Hva er gyldighetsperioden for gavekortet?

Svar: 12 måneder.

Hva kan et gavekort fra nettreisebyrået deres brukes på?

Svar: 1. Gavekortet kan benyttes til å kjøpe pakkereiser og tilbud på nettreisebyrået.2. Gavekortet kan ikke løses inn mot kontanter.

Hvor mange gavekort kan jeg bestille?

Svar: Så mange du ønsker.

Hva skjer hvis jeg bestiller en reise og ikke bruker opp hele gavekortet?
Svar: Restbeløpet blir til gode og kan brukes på en annen reise eller et tilbud.

🎫 Billetter
Hvor og når får jeg mine reisedokumenter?   Svar: Reisedokumentene får du tilsendt på e-mail adressen din sammen med bestillingsbekreftelsen.
📋 Dokumenter
Hvilke dokumenter må jeg ha med meg på reisen? Svar: Se avsnittet "Pass, visum og vaksinasjoner” https://www.idrettsreiser.no/reisevilkar/ - Det er kundens ansvar å sjekke utløpsdatoen/gyldigheten på pass. Vi oppfordrer alle våre kunder å ha gyldig reiseforsikring. Til hvilke land trenger jeg Visum og hvor finner jeg informasjon om dette? Svar: På disse sidene finner du informasjon om dette. Noen har fortalt meg at passet må være gyldig i mange måneder etter at jeg kommer hjem. Stemmer dette? Svar: Ja, i noen land må passet være gyldig fra 3-6 måneder etter hjemreise. Det er kundens ansvar å finne ut av dette.
🏅 INNTEKT for Klubber

Hva er INNTEKTS muligheter for klubber?  

Svar:  Ved å bestille reisene dine hos oss får du mulighet til å være med å bestemme hvilken klubb/idrett noe av inntektene våre skal gå til.

Når får klubben pengene utbetalt ?  

Svar: hver 4 måned.

Hvor stor er andelen av inntektene?  

Svar: Andelen utgjør ca. 30% av våre inntekter.

Jeg finner ikke klubben jeg har lyst å støtte. Hva gjør jeg?  

Svar:  Dersom du bestiller utenfor klubbens egne nettreisebyrå kan du gjennomføre bestillingen og sende oss en e-post med bookingnummeret ditt og klubbens navn. Du vil da registrere andelen på bestillingen din, og vi legger klubben inn på listen.

 

🤔 Om oss

Hva er Idrettsreiser?  

Sva: Idrettsreiser er et nettreisebyrå, etablert for å støtte etablert for å skaffe norsk idrett fordeler, primært inntekter. Idrettsreisers konsept er bygd på grasrotprinsippet. Idrettsreiser skal promotere og selge reiser og reiserelaterte tjenester/produkter som gir INNTEKT til valgt klubb eller idrett.

Er dere medlem av reisegarantifondet?  

Svar: Ja, vi er medlem av reisegarantifondet.

😩 Klager eller tilbakemeldinger.
Hva gjør jeg dersom jeg ikke er fornøyd med reisen min?   Svar: Se avsnittet for ”Reklamasjoner”- https://www.idrettsreiser.no/reisevilkar/- Ved eventuelle feil eller mangler, meld på plass til din reiseleder eller send oss en e-post. - Reklamasjon (Klage) skal sendes innen 2 uker etter hjemkomst. Vi vil gjerne høre hva du synes vi gjør bra og hva vi kan forbedre oss på. Send oss  en melding på katerina@abx.no

For Berg-Hansen kunder

Les mer om BERG-HANSEN

RSS Renates-Reiser

INSTAGRAM